Dana 27. veljače 2015. u 17:58 sati, na ŽCP-u „ Knauf“ u mjestu Kosovo, na pruzi M604, došlo je do sudara teretnog vlaka broj 61103 i teretnog motornog vozila kojim je upravljao strani državljanin. Nesreća je uzrokovala prekid prometa vlakova i materijalnu štetu.
U ovoj nesreći nije bilo ozlijeđenih osoba.
Izravni uzrok ove nesreće je:
izlazak teretnog motornog vozila na ŽCP bez prethodne provjere mogućnosti sigurnog prolaza preko ŽCP-a (poglavlje 4.1).
Čimbenici koji su pridonijeli ovoj nesreći:
Temeljni uzroci:
Analizom potencijalni temeljnih uzroka nesreće (zakonskih i podzakonskihpropisa i sustava upravljanja sigurnošću upravitelja infrastrukture i željezničkog prijevoznika) nisu utvrđeni propusti i nedostaci koji bi doprinijeli ovoj nesreći.
Sigurnosna preporuka
Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu u cilju poboljšanja sigurnosti željezničkog sustava izdaje Agenciji za sigurnost željezničkog prometa slijedeću sigurnosnu preporuku:
SP 1/16: Upravitelj infrastrukture trebao bi ŽCP koji se nalazi na pruzi M604 u km 235+100 opremiti zvučnim i svjetlosnim znacima.
Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu u cilju poboljšanja sigurnosti željezničkog sustava izdaje upravitelju cestovne infrastrukture Općine Biskupija slijedeće sigurnosne preporuke: Tvrtka za održavanja cestovne infrastrukture trebala bi:
SP 2/16: Pomaknuti znakove („Andrijin križ“ A47 i „STOP“ B02) na minimalnu udaljenost od tri metra od najbliže tračnice s obje strane željezničko‐cestovnog prijelaza. (poglavlje 5.5.2).
SP 3/16: Sukladno pomicanju znakova ‐ iscrtati oznake na kolniku H01, H03, H11 i H43 (poglavlje 5.5.2).
SP 4/16: Postaviti znakove B38 i C01 o prvenstvu prolaska (poglavlje 5.5.2).
SP 5/16: Redovito održavati vegetaciju u zoni željezničko‐cestovnog prijelaza zbog poboljšanja preglednosti (poglavlje 5.5.2)
Početak istrage
Kraj istrage
Tip istrage
Status istrage
27.02.2015.
20.04.2016.
Puna istraga
Zatvorena