Početna > Istrage > Iskliznuce-brzog-putnickog-vlaka-izmedu-kolodvora-Dugo-Selo-i-Vrbovec-21-10-2018

Iskliznuće brzog putničkog vlaka - između kolodvora Dugo Selo i Vrbovec, 21.10.2018.

Ukratko

Dana 21. listopada 2018. godine u 07:24 sati došlo je do iskliznuća putničkog vlaka broj 783 na pruzi oznake M201 dionica Dugo Selo – Vrbovec u km 453+797. Putnički vlak broj 783 iskliznuo je uslijed naleta na tračnicu ostavljenu prilikom istovara preko desne tračnice kolosijeka, u smjeru vožnje. Vlak broj 783 iskliznuo je prvom osovinom (10L/D) prvog okretnog postolja i obje osovine drugog okretnog postolja (7L/D i 8L/D), te se zaustavio u km 454+000.

Putnički vlak 783 prometovao je u sastavu EMG 6 112 003 za regionalni prijevoz kao četverodijelna kompozicija sa dvije upravljačnice. U ovoj nesreći lakše je ozlijeđen strojovođa vlaka dok je na željezničkoj infrastrukturi i željezničkim vozilima nastala znatna materijalna šteta (poglavlja 2.3.1. i 2.3.3).

Izravni uzrok nesreće je iskliznuće vlaka uslijed naleta na tračnicu koju je prilikom radova na istovaru tračnica ostavio izvođač radova (poglavlje 4.1).

Čimbenici koji su pridonijeli ovoj nesreći:

  • vremenski uvjeti, slaba magla i kiša (poglavlje2.4),
  • ne pridržavanje zakonske regulative (poglavlje 3.1),
  • nedovoljno detaljno opisani radni postupci u dokumentaciji Izvođača (poglavlje 3.6.5 i 4.5).

Organizacijski čimbenici koji su pridonijeli ovoj nesreći:

  • neosiguran put vožnje (poglavlje 3.6.2),
  • neadekvatna organizacija rada (poglavlje 3.4, 3.6.7).
  • nepridržavanje odredbi Plana izvođenja radova (poglavlje 3.6.6),
  • nepridržavanje Detaljnog plana rada na dan nesreće (poglavlje 3.6.7).

Sigurnosne preporuke:

Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu temeljem provedenog istraživanja ove nesreće, u cilju poboljšanja sigurnosti željezničkog sustava, izdaje Agenciji za sigurnost željezničkog prometa slijedeće sigurnosne preporuke:

AIN/06-SR8/2020: U slučajevima kada su signalno sigurnosni uređaji na prugama opremljenim APB-om u kvaru (smetnje, zauzeća ili sl.), a nadležna osoba ne može pouzdano utvrditi razlog kvara APB-a u međukolodvorskom razmaku, upravitelj infrastrukture trebao bi propisati da prvi vlak koji prometuje u tom međukolodvorskom razmaku vozi sa Vmax 30 km/h, a svi slijedeći vlakovi sukladno propisanim odredbama mogu se kretati brzinom od Vmax 100 km/h u predmetnom međukolodvorskom razmaku.

Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu temeljem provedenog istraživanja ove nesreće, u cilju poboljšanja sigurnosti željezničkog sustava, izdaje Društvu DIV Grupa d.o.o. slijedeće sigurnosne preporuke:

AIN/06-SR9/2020: DIV grupa d.o.o. prilikom izvođenja radova na željezničkim prugama, a naročito na onim prugama koje su inače otvorene za redovan željeznički promet, a za potrebe održavanja ili obnove zatvorene za redovan željeznički promet, trebala bi detaljno razraditi postupke pri izvođenju radova u Planovima izvođenja radova te posebno naglasiti da nakon svakog završetka radova i zatvora pruge istu treba pregledati kako bi se na dokazan način uvjerili da su svi elementi pruge ispravni i da na pruzi nema ostataka materijala.


Detalji istrage

Početak istrage

Kraj istrage

Tip istrage

Status istrage

25.10.2018.  

27.07.2020.  

Puna istraga  

Zatvorena  


Dokumenti

Tip dokumenta: PDF | Preuzimanje