Dana 16. lipnja. 2012. prilikom slijetanja za stazu 07 aerodroma Grobnik oko 10:15 LT došlo je do grubog slijetanja i nesreće zrakoplova CESSNA 172M reg. oznake 9A-DAO u vlasništvu pilotskog kluba „Krila Kvarnera“. Zrakoplov je nakon dobivene dozvole od kontrole leta Zračne luke Rijeka koristeći stazu 25 poletio s istog aerodroma na panoramski let iznad grada Rijeke i Ičića u trajanju od oko 30 minuta.
U trenutku nesreće u zrakoplovu su se nalazile četiri osobe, pilot i tri putnika. Jedan od putnika je od posljedica grubog slijetanja zadobio teške tjelesne ozljede. Nakon nesreće pilot je pomogao u izvlačenju putnika iz zrakoplova. Unesrećeni su vozilom hitne medicinske pomoći koje se je u tom trenutku nalazilo na motodromu Grobnik prevezeni u bolnicu na Sušaku na daljnju obradu.
Istragom je potvrđeno da se prilaz na slijetanje za stazu 07 odvijao s kutom većim od normalnog i sa nagibom na desno krilo, nakon čega je uslijedilo grubo slijetanje i udar o uzletno sletnu stazu, lom nosne noge, udar propelera o tlo i oštećenja glavnih nogu stajnog trapa. Struganjem po uzletno sletnoj stazi oštećen je gorivni sustav, a razliveno gorivo se uslijed trenja zapalilo i uzrokovalo zapaljenja zrakoplova. Vatrogasno vozilo koje je pristiglo ubrzo nakon nesreće nije uspjelo ugasiti zrakoplov koji je u potpunosti izgorio.
Uzimajući u obzir izvedene nalaze i nakon provedenih analiza težine zrakoplova i njenog utjecaja na slijetanje te analize loma nosne noge Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu, Odjel za istragu nesreća u zračnom prometu utvrdio je uzrok nesreće:
„Grubo slijetanje radi neprilagođenog prilaza pospješeno razmještajem i proračunom težine koji nisu pravilno utvrđeni, što je dovelo do smanjenja dinamičke stabilnosti zrakoplova u prilazu“.
Sigurnosna preporuka
Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu, Odjel za istrage nesreća u zračnom prometu izdaje sljedeću preporuku Pilotskom klubu „Krila Kvarnera“.
AIN04_SR_01-2015: Prilikom priprema za letenje voditi računa o proračunu i rasporedu tereta, koji trebaju biti u skladu s propisanim normama proizvođača i stvarnih podataka dobivenih sa vaganja.
Početak istrage
Kraj istrage
Tip istrage
Status istrage
16.06.2012.
28.01.2015.
Puna istraga
Zatvorena