Dana 15. veljače 2024. godine u 16:55 sati na ŽCP-u “Stare Plavnice“, aktivno osiguranom (svjetlo, zvuk i polubranik) na pruzi oznake L203 Križevci – Bjelovar – Kloštar u km 029+865 prilikom prolaska vlaka broj 787 preko navedenog ŽCP-a došlo je do naleta na cestovno motorno vozilo s prednjom bočnom lijevom stranom dizel motornog vlaka oznake 95 78 7121 008-5 u smjeru vožnje. Vlak je prometovao na relaciji Zagreb – Virovitica.
U nesreći je ozlijeđen vozač cestovnog motornog vozila te je nastala veća materijalna šteta na cestovnom motornom vozilu i manja materijalna šteta na dizel motornom vlaku.
Uzročni čimbenik predmetne nesreće je kombinacija događaja povezana s kvarom signalno sigurnosnog uređaja za osiguranje željezničko cestovnog prijelaza i prolaskom vlaka broj 787 preko željezničko cestovnog prijelaza koji u tom trenutku nije bio osiguran te je došlo do naleta vlaka na cestovno motorno vozilo s prednjom lijevom bočnom stranom vlaka u smjeru kretanja vlaka (poglavlje 3.2.1).
Čimbenik koji doprinosi:
- nije utvrđen.
Sistemski čimbenik:
- periodičnost održavanja signalno sigurnosnih uređaja (poglavlje 3.1.8 i 4.2.4),
- vožnja vlaka brzinom većom od propisne brzine knjižicom voznog reda (poglavlje 3.1.7).
Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu, temeljem provedenog istraživanja ovog incidenta, u cilju povećanja sigurnosti željezničkog sustava izdaje Agenciji za sigurnost željezničkog prometa sljedeće sigurnosne preporuke:
✓ AIN/06-SR-03/2024
Uključeni željeznički prijevoznik HŽPP trebao bi ažurirati rizik kod prekoračenja brzine vlaka propisane elektronskom knjižicom voznog reda tako da primjeni sve vlastite postupke i metode, te implementira dodatnu sigurnosnu mjeru za upravljanjem rizikom u slučajevima kada se strojovođa ne pridržava brzine koja je propisana knjižicom voznog reda ili drugim dokumentom za dionicu pruge kojom se vlak kreće.
✓ AIN/06-SR-04/2024
Upravitelj infrastrukture, sukladno Zapisniku broj 1325/24 HŽI, trebao bi u roku od dvije godine od izdane preporuke na automatskim željezničko cestovnim prijelazima osiguranim uređajem tipa “Iskra KS“ s kontrolnim signalima ugraditi balize auto stop uređaja na kontrolne signale, kako bi se spriječila mogućnost prolaska vlaka pored kontrolnog signala kada on signalizira da je uređaj za osiguranje željezničko cestovnog prijelaza neispravan. Na uređajima za osiguranje željezničko cestovnih prijelaza tipa “Iskra KS“ na kojima nije moguće ugraditi balize auto stop uređaja, potrebno je u roku od dvije godine od izdane preporuke ugraditi registrator događaja.