Brodica za osobne potrebe oznake „ZD 9572“ u vlasništvu je fizičke osobe. Toga dana brodicu u Novom Vinodolskom u more spušta njezin vlasnik i ujedno voditelj brodice (hrvatski državljanin), te se istom upućuje poprijeko Vinodolskog kanala prema Vrbniku (otok Krk). Na brodici nema drugih članova posade ili putnika. Brodica nije namijenjena i ne obavlja komercijalnu plovidbu. Nije za to namijenjena i ne prevozi nikakav teret. Nakon Vrbnika odredišna luka i samo kretanje brodice se pretpostavlja. Prema iskazu očevica, neposredno prije sudara brodica plovi uzduž Vinodolskog kanala (u smjeru jugoistok), bliže crikveničkoj strani, pretpostavlja se iz smjera luke Crni Molo (Crikvenica) prema rtu Glavina (otok Krk).
Obje brodice plove za danjeg svjetla i u povoljnim vremenskim uvjetima: jugoistočni povjetarac (jačina vjetra 1 – 2 Bf) brzine vjetra od 4 – 6 čv, naborano do malo valovito more (stanje mora 1 – 2) visine valova u prosjeku od 0,1 – 0,5 m, vedro vrijeme, bez oborina, temperatura zraka oko 29° C, dobra vidljivost oko 10 km, tlaka zraka 1015 hPa. Dubina mora u kanalu je oko 45 m. Prevladavaju slabe struje morskih mijena do 0,3 čv. Iz iskaza proizlazi da na udaljenosti od nekoliko stotina metara, otprilike 30 s prije sudara, voditelj brodice za prijevoz putnika oznake „477 CK“ primjećuje drugu brodicu kako im se velikom brzinom glisirajući približava (iz smjera njihove lijeve strane), a brzinu procjenjuje na 35 – 40 čv. Na 50-ak metara međusobne udaljenosti odmah usporava brodicu, okreće u desno, počinje vikati i mahati kako bi upozorio voditelja druge brodice na promjenu smjera, no bez uspjeha. Dana 22.06.2017. godine u 18:00 sati po lokalnom vremenu (UTC + 2) u Vinodolskom kanalu došlo je do sudara dviju brodica (0,63 NM zapadno od lukobrana luke Crikvenica; na poziciji: ϕ = 45⁰ 10,281′ N / λ = 014⁰ 40,367′ E).
U sudaru brodica (pramčana desna strana brodice oznake „ZD 9572“ i pramčana lijeva strana brodice oznake „477 CK“) voditelj brodice za osobne potrebe oznake „ZD 9572“ zadobio je teške tjelesne ozlijede, pao u more i počeo tonuti, a život mu je pravovremenom reakcijom spasio voditelj druge brodice, dok je brodica oznake „ZD 9572“, bez osoba i s uključenim pogonom, lagano skrenula u desno, nastavila velikom brzinom nekontrolirano ploviti, udarila u stijene i zaštitnu ogradu te se naposljetku nasukala na obližnjoj plaži ispred hotela Omorika (Crikvenica – Dramalj).
Iz iskaza voditelja brodice oznake „ZD 9572“ slijedi da se probudio na intenzivnoj njezi te se, nakon boravka brodice u Vrbniku, ne sjeća kada mu je pozlilo, u kojem je smjeru plovio i kako se našao na poziciji sudara. Sjeća se da brodica ima sigurnosnu narukvicu, ali ne zna da li ju je koristio. Na brodici za prijevoz putnika oznake „477 CK“ nije bilo smrtno stradalih ili ozlijeđenih osoba. Uslijed sudara te kasnijeg udara i nasukanja došlo je do veće štete na brodici oznake „ZD 9572“, dok je uslijed sudara brodica oznake „477 CK“ pretrpjela manje oštećenje. Prilikom izlijetanja na plažu došlo je do lakšeg ozljeđivanja dviju ženskih osoba (1 punoljetne i 1 maloljetne) te do oštećenja stvari više osoba na plaži. Na poziciji sudara, udara i nasukanja nije uočeno onečišćenje mora ili okoliša gorivom ili uljima.
Brodica oznake „477 CK“, nakon što je od utapanja spasila voditelja brodice s kojom se sudarila, obavještava te upućuje poziv u pomoć nadležnim službama i vlasniku putničkog broda ‘Primorka’, a koji kasnije uz pomoć vlastite posade iz mora izvlači unesrećenog voditelja brodice te ga na obali luke Crikvenica predaje hitnoj pomoći. Hitna pomoć također zbrinjava i odvodi i dvije ozlijeđene ženske osobe. Na temelju saznanja do kojih se došlo u dosadašnjoj fazi istrage zaključeno je da se daljnjom istragom ove ozbiljne pomorske nesreće ne bi došlo do spoznaja koje bi rezultirale izdavanjem neke nove sigurnosne preporuke (u cilju sprječavanja sličnih pomorskih nesreća u budućnosti ili unaprjeđenja sigurnosti plovidbe) niti bi te spoznaje rezultirale drugim zaključcima korisnim za podizanje razine sigurnosti pomorske plovidbe. Naime, Odjel za istrage nesreća u pomorskom prometu pokrenuo je i završio sigurnosnu istragu vrlo slične pomorske nesreće te s vrlo sličnim ishodom, a koja se u Pelješkom kanalu dogodila tri tjedna kasnije, točnije dana 12.07.2017. godine (također sudar dviju brodica, hrvatske i češke).
U Završnom izvješću spomenute pomorske nesreće nalazi se sigurnosna preporuka do koje se došlo analizom iste, a može se podjednako primijeniti i na ovu pomorsku nesreću, te je stoga odlučeno da se ova sigurnosna istraga zatvara.