Air, Maritime and Railway Traffic Accidents Investigation Agency

Air, Maritime and Railway Traffic Accidents Investigation Agency

Air, Maritime and Railway Traffic Accidents Investigation Agency

Air, Maritime and Railway Traffic Accidents Investigation Agency

Nalet vlaka broj 89135 na radnika između kolodvora Zagreb Žitnjak i Velika Gorica, 27. rujna 2023.

Nalet vlaka broj 89135 na radnika između kolodvora Zagreb Žitnjak i Velika Gorica, 27. rujna 2023.

Nalet vlaka broj 89135 na radnika između kolodvora Zagreb Žitnjak i Velika Gorica, 27. rujna 2023.

Summary:

Dana 27. rujna 2023. godine u 08:05 sati na pruzi oznake M407, između kolodvora Zagreb Žitnjak i Velika Gorica u km 013+764 dogodila se nesreća osoba koje uključuju željezničko vozilo u pokretu. Oko mjesta nesreće, za vrijeme zatvora pruge izvodili su se građevinski radovi sanacije cestovnog nadvožnjaka. Tog dana predviđeni zatvor pruge, isključenje napona u kontaktnoj mreži te radovi sanacije cestovnog nadvožnjaka trebali su započeti odmah nakon prolaska vlaka broj 89135. U trenutku prolaska vlaka broj 89135 ispod cestovnog nadvožnjaka dolazi do udara na radnika koji je stajao uz lijevu stranu kolosijeka, unutar slobodnog profila pruge. U navedenoj nesreći teško je ozlijeđen radnik tvrtke koja je obavljala poslove sanacije cestovnog nadvožnjaka koji prolazi iznad pruge M407, materijalna šteta na željezničkom vozilu i željezničkoj infrastrukturi nije zabilježena. Ozlijeđeni radnik tog dana nije radio nego je došao na gradilište kako bi dostavio doznake od bolovanja, te je usput htio provjeriti u kojoj fazi je sanacija radova.

Uzročni čimbenici nesreće:

  • smanjena situacijska svijest radnika koji nije bio svjestan opasnosti niti približavanja vlaka nego se usredočio na pregledavanje faze sanacije radova (poglavlje 4.3.1.),
  • radnik nije uzeo u obzir rizik od stajanja blizu kolosijeka i nije upotrijebio svoje znanje i iskustvo kako bi osigurao svoju sigurnost (poglavlje 4.3.1.),
  • radnik prilikom pregledavanja sanacije radova cestovnog nadvožnjaka stajao uz lijevu stranu kolosijeka, unutar slobodnog profila pruge, dok je pruga bila još otvorena za promet (poglavlje 4.3.1.).

Čimbenik koji doprinosi:

  • moguća pozadinska buka od prometa zbog obližnjih cesta i autoceste, kao i blizine aerodroma (poglavlje 3.2.2.).

Sistemski čimbenik:

  • nedostatak sigurnosne mjere u Procjeni rizika iz zaštite na radu izvođača radova kada se građevinski radovi obavljaju unutar pružnog pojasa (poglavlje 4.1.7., 4.3.3.).

Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu, temeljem provedenog istraživanja ove nesreće, u cilju povećanja sigurnosti željezničkog sustava izdaje tvrtki „Hidrostres“ d.o.o. sljedeću sigurnosnu preporuku:

✓ AIN/06-SR-05/2024

Tvrtka „Hidrostres“ d.o.o., u svojstvu izvođača radova, trebala bi nadopuniti postojeću Procjenu rizika iz zaštite na radu uvođenjem sigurnosne mjere za smanjenje razine opasnosti udara vlaka na radnike kako bi se postiglo sigurno obavljanje poslova i ponašanje radnika kada se privremena gradilišta nalaze unutar pružnog pojasa.

Investigation details:

Investigation ID 341-09/23-02/46
Start of investigation 02.10.2023.
End of investigation 20.12.2024.
Type
Status

Documents:

i

Safety recommendations:

The Air, Maritime and Railway Traffic Accidents Investigation Agency, based on the conducted investigation of this accident, in order to increase the safety of the railway system, issues the following safety recommendations:

Skip to content