Dana 22. lipnja 2023. godine u 09:28 sati na pruzi oznake M202 Zagreb GK – Rijeka, u kolodvoru Sušak Pećine, u km 641+461 izbjegnut je sudar teretnih vlakova broj 45997 i 69029. Teretni vlak broj 45997 trebao se zaustaviti ispred ulaznog signala „A“ kolodvora Sušak Pećine u km 641+208, no zbog nepravovremene aktivacije kočnica isti je produžio vožnju do km 641+461. Teretni vlak broj 69029 dolazio je iz kolodvora Rijeka i trebao se križati u kolodvoru Sušak Pećine sa teretnim vlakom broj 45997 u 09:30 sati. Teretni vlak broj 69029 zaustavio se na skretnici broj 6 u 09:30 sati te nakon toga ušao na treći kolosijek kolodvora Sušak Pećine. Nakon obavljenog očevida zajedničkog istražnog povjerenstva, u 12:05 sati vlak broj 45997 pokrenut je prema odredišnom kolodvoru Rijeka. Strojovođa nakon pokretanja uočava da vlak ne koči, isto javlja prometniku vlakova kolodvora Sušak Pećine koji postavlja put vožnje vlaku na krnji kolosijek preko skretnica broj 6 i broj 7a, te se vlak zaustavlja na kraju krnjeg kolosijeka u 12:09 sati.
U incidentu nije bilo ozlijeđenih osoba, niti materijalne štete na željezničkim vozilima i željezničkoj infrastrukturi.
Uzročni čimbenik predmetnog incidenta je nezaustavljanje vlaka broj 45997 pred ulaznim signalom „A“ kolodvora Sušak Pećine, koji je pokazivao signalni znak „STOJ“ (poglavlje 3.2).
Čimbenik koji doprinosi:
– nagib pruge 27,00 ‰ (poglavlje 3.2).
Sistemski čimbenik:
– postupci kočenja i osiguranja od samopokretanja vlaka br. 45997 (poglavlje 4.3.3),
– postupci prilikom izvođenja probe kočenja vlaka br. 45997 (poglavlje 4.3.3).
Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu, temeljem provedenog istraživanja ove nesreće, u cilju povećanja sigurnosti željezničkog sustava izdaje Agenciji za sigurnost željezničkog prometa sljedeće sigurnosne preporuke:
✓ AIN/06-SR-1/2024
Željeznički prijevoznik RCCC, trebao bi prilikom praktičnog osposobljavanja strojovođa posvetiti veću pozornost u dijelu oko postupaka kočenja, osiguranja od samopokretanja vlakova te izvođenja proba kočenja, naročito na prugama s većim nagibima kako bi se u budućnosti izbjegli slični incidenti.