Dana 20. siječnja 2016. godine u 22:45 sati pri dolasku strojnog vlaka broj 69047 u kolodvor Rijeka Brajdica utvrđen je prijelom lijevog monoblok kotača na prvom vratilu lokomotive 1141-012. Zbog ovog incidenta nije došlo do prekida željezničkog prometa.
U incidentu nitko nije stradao niti je ozlijeđen.
Izravni uzrok ovog incidenta:
- toplinske promjene materijala vijenca kotača koje su inicirale pojavu pukotina na površini kotrljanja kotača (poglavlje 7.4). Toplinske promjene uzrokovane su kočenjem lokomotive
Čimbenici koji su pridonijeli ovom incidentu:
- lokomotive serije 1141, podserije 000, opremljene su mehanizmom kočenja koji kinetičku energiju lokomotive tijekom kočenja na obodu kotača pretvara u toplinsko energiju (poglavlje 8.2),
- lokomotive serije 1141, podserije 000 nisu opremljene kočnicom za elektrodinamičko kočenje (poglavlje 8.2),
- konfiguracija i stanje pruge M 202 (poglavlje 8.5).
Organizacijski čimbenici:
- lokomotive serije 1061 zamijenjene su lokomotivama serije 1141, a da prethodno nije napravljena analiza rizika kod zamjene serije vozila u svezi tehničkih karakteristika vozila serije 1141 podserija koje nisu opremljene elektrodinamičkom kočnicom na brdskim prugama (poglavlje 8.2. i 8.3).
Sigurnosna preporuka
Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu nema sigurnosnih preporuka vezanih za ovaj incident