Dana 20. ožujka 2020. godine u 07:08 sati u kolodvoru Čakovec, na pruzi oznake M501 prilikom polaska putničkog vlaka broj 3300 sa 1. kolosijeka došlo je do iskliznuća istog u KM 060+983 na iskliznici oznake I-3 na početku 21. (slijepog) kolosijeka iza skretnice br. 18. Vlak je prometovao na relaciji Varaždin-Kotoriba. U navedenoj nesreći iskliznula je prikolica DMG 4 121 028, dio putničke garniture 7 121 028, sa drugom osovinom prvog okretnog postolja na iskliznici oznake I-3 na 21. (slijepom) kolosijeku, te se vlak zaustavio 22 metra od iskliznice oznake I-3. U trenutku nesreće u vlaku se nalazilo 5 putnika.
U nesreći nije bilo stradalih i ozlijeđenih osoba, te je nastala manja materijalna šteta na motornoj garnituri i infrastrukturi. Izravni uzrok predmetne nesreće je iskliznuće prikolice DMG 4 121 028, dio putničke garniture 7 121 028, sa drugom osovinom prvog okretnog postolja na iskliznici oznake I-3 na 21. (slijepom) kolosijeku (poglavlje 4.1).
Čimbenici koji su pridonijeli ovoj nesreći:
- ne pridržavanje propisanih radnih procesa službujućeg unutarnjeg prometnika vlakova (poglavlje 3.6 i 4.1),
- ne pridržavanje propisanih radnih procesa službujućeg vanjskog prometnika (poglavlje 3.6.4, 3.6.5 i 4.4),
- ne pridržavanje propisanih radnih procesa službujućeg skretničara bloka II (poglavlje 3.6.4, 3.6.5 i 4.4).
- ne pridržavanje propisanih radnih procesa od strane uključenog strojovođe ( poglavlje 3.6)
Organizacijski čimbenici:
- polazak uključenog vlaka sa kolosijeka koji nije propisan sukladno Poslovnim redom kolodvora (poglavlje 3.6),
- razmjena informacija između unutarnjeg prometnika vlakova i vanjskog prometnika vlakova (poglavlje 3.6.4., 3.6.5. i 4.4.),
- razmjena informacija između unutarnjeg prometnika vlakova i skretničara bloka II (poglavlje 3.6.4., 3.6.5. i 4.4.)
Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu temeljem provedenog istraživanja ovog incidenta u cilju poboljšanja sigurnosti željezničkog sustava izdaje Agenciji za sigurnost željezničkog prometa sljedeću sigurnosnu preporuku:
✓ AIN/06 SR 01/2021
Željeznički prijevoznici trebali bi prilikom redovnog poučavanja strojnog osoblja posvetiti veću pozornost na propisane postupke prilikom polaska i prolaska vlakova u kolodvorima i međukolodvorima.