Dana 13. siječnja 2021. godine u 10:30 sati u kolodvoru Bregi, na pruzi R202 došlo je do iskliznuća teretnih vagona prilikom manevriranja. Prilikom manevriranja grupe od 28 vagona sa lokomotivom broj 92812016081-9 sa 4. kolosijeka na 3. kolosijek došlo je do iskliznuća i prevrtanja vagona broj 33879339564-5, 33879333902-3 i 33879334741-4, te iskliznuća vagona broj 33879334641-6 sa oba okretna postolja i vagona broj 33879334625-9 sa jednim okretnim postoljem te nalijetanja odbojnicima vagona broj 33879334963-4 na odbojnike vagona broj 33879345238-8. Dio manevarskog sastava od 18 vagona koji se nalazio ispred vagona koji su se prevrnuli odvojio se od istih te je ostao na kolosijeku. Zadnji vagon tog dijela sastava broj 33879334963-4 ostao je sa drugim okretnim postoljem u zraku u smjeru kretanja manevarskog sastava.
U nesreći nije bilo stradalih i ozlijeđenih osoba, te je nastala veća materijalna šteta na teretnim vagonima i infrastrukturi.
Uzročni čimbenik predmetne nesreće je iskliznuće i prevrtanje vagona broj 33879339564-5, 33879333902-3 i 33879334741-4, te iskliznuća vagona broj 33879334641-6 sa oba okretna postolja i vagona broj 33879334625-9 sa jednim okretnim postoljem, uslijed lošeg stanja infrastrukture tj. kolosijeka (poglavlje 3.2.3., 4.2.4.).
Čimbenici koji doprinosi:
- postupak manevriranja bio je izvršen preko dozvoljene granice manevriranja (poglavlje 3.2.3.),
- službujući strojovođa nije se u potpunosti pridržavao propisanih radnih uputa iz dobivenog naloga SE-5 (poglavlje 3.2.3.).
Sistemski čimbenici:
- kolosijek čije stanje drvenih pragova nije bilo u stanju izdržati propisani osovinski pritisak (poglavlje 3.2.3., 4.2.4.),
- broj vagona u manevarskom sastavu (poglavlje 3.2.3.).
Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu, temeljem provedenog istraživanja ove nesreće, u cilju povećanja sigurnosti željezničkog sustava izdaje Agenciji za sigurnost željezničkog prometa slijedeću sigurnosnu preporuku:
✓ AIN/06-SR-09/2021
Upravitelj infrastrukture trebao bi razraditi dodatne postupke/metode procijene rizika na dionicama pruga gdje su ugrađeni drveni pragovi s obzirom na njihovu starost i utvrditi potrebne mjere kako bi rizik držali pod kontrolom.