AIN - Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu

Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu

AIN - Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu

Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu

Iskliznuće teretnog vagona u sastavu teretnog vlaka 61153 – pruga Novoselec – Deanovec, 18.06.2019.

Iskliznuće teretnog vagona u sastavu teretnog vlaka 61153 – pruga Novoselec – Deanovec, 18.06.2019.

Iskliznuće teretnog vagona u sastavu teretnog vlaka 61153 – pruga Novoselec – Deanovec, 18.06.2019.

Ukratko:

Dana 18. lipnja 2019. godine u 12:48 sati prilikom vožnje teretnog vlaka 61153 na pruzi oznake M103 (055+780 km) u blizini kolodvora Novoselec dolazi do iskliznuća vagona broj 31 78 0818 129-9 serije Tadds sa 1. okretnim postoljem u smjeru vožnje. Nadalje prilikom prolaza vlaka broj 61153 preko ŽCP Križ u 056+141 km dolazi do udara iskliznulog kotača u vodilicu unutar kolosijeka i do loma preostalog tijela iskliznule osovine. Vlak broj 61153 zaustavlja se u položaju 056+480 km, prilikom iskliznuća nije došlo do preokretanja vagona i do rasipanja tereta (urea).

U nesreći nitko nije ozlijeđen, dok je nastala je materijalna šteta na infrastrukturi i uključenim prijevoznim sredstvima.

Izravni uzrok predmetne nesreće je iskliznuće sa 1. okretnim postoljem vagona serije Tadds (poglavlje 4.1).

Čimbenici koji su pridonijeli ovoj nesreći:

  • starost osovine,
  • raniji djelomični lom osovine,
  • nepristupačnost područja loma prilikom redovnog tehničkog pregleda vagona.

Organizacijski čimbenici koji su pridonijeli ovoj nesreći:

  • ugradnja osovina preko četrdeset godina starosti (poglavlje 3.8.4.2.).

Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu, temeljem provedenog istraživanja ove ozbiljne nesreće, u cilju poboljšanja sigurnosti željezničkog sustava izdaje Agenciji za sigurnost željezničkog prometa slijedeću sigurnosnu preporuku:

✓ AIN/06-SR-13/2020

Ovlaštene radionice za održavanje željezničkih vozila na području Republike Hrvatske trebale bi u slučajevima, kada se ugrađuju osovine starije od četrdeset godina, provesti ultrazvučno ispitivanje iste barem od strane dviju osoba osposobljenih za navedenu vrstu ispitivanja (poglavlje 3.7.4.).

Detalji istrage:

ID istrage 341-09/19-02/22
Početak istrage 26.06.2019.
Kraj istrage 25.11.2020.
Tip istrage
Status istrage

Dokumenti:

i

Sigurnosne preporuke:

Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu, temeljem provedenog istraživanja ove nesreće, u cilju povećanja sigurnosti izdaje sljedeće sigurnosne preporuke:

Skip to content