Dana 18. lipnja 2019. godine u 12:48 sati prilikom vožnje teretnog vlaka 61153 na pruzi oznake M103 (055+780 km) u blizini kolodvora Novoselec dolazi do iskliznuća vagona broj 31 78 0818 129-9 serije Tadds sa 1. okretnim postoljem u smjeru vožnje. Nadalje prilikom prolaza vlaka broj 61153 preko ŽCP Križ u 056+141 km dolazi do udara iskliznulog kotača u vodilicu unutar kolosijeka i do loma preostalog tijela iskliznule osovine. Vlak broj 61153 zaustavlja se u položaju 056+480 km, prilikom iskliznuća nije došlo do preokretanja vagona i do rasipanja tereta (urea).
U nesreći nitko nije ozlijeđen, dok je nastala je materijalna šteta na infrastrukturi i uključenim prijevoznim sredstvima.
Izravni uzrok predmetne nesreće je iskliznuće sa 1. okretnim postoljem vagona serije Tadds (poglavlje 4.1).
Čimbenici koji su pridonijeli ovoj nesreći:
- starost osovine,
- raniji djelomični lom osovine,
- nepristupačnost područja loma prilikom redovnog tehničkog pregleda vagona.
Organizacijski čimbenici koji su pridonijeli ovoj nesreći:
- ugradnja osovina preko četrdeset godina starosti (poglavlje 3.8.4.2.).
Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu, temeljem provedenog istraživanja ove ozbiljne nesreće, u cilju poboljšanja sigurnosti željezničkog sustava izdaje Agenciji za sigurnost željezničkog prometa slijedeću sigurnosnu preporuku:
✓ AIN/06-SR-13/2020
Ovlaštene radionice za održavanje željezničkih vozila na području Republike Hrvatske trebale bi u slučajevima, kada se ugrađuju osovine starije od četrdeset godina, provesti ultrazvučno ispitivanje iste barem od strane dviju osoba osposobljenih za navedenu vrstu ispitivanja (poglavlje 3.7.4.).