AIN - Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu

Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu

AIN - Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu

Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu

Iskliznuće teretnog vlaka 48911 u kolodvoru Dugo Selo – Dugo Selo, 11.07.2018.

Iskliznuće teretnog vlaka 48911 u kolodvoru Dugo Selo – Dugo Selo, 11.07.2018.

Iskliznuće teretnog vlaka 48911 u kolodvoru Dugo Selo – Dugo Selo, 11.07.2018.

Ukratko:

Dana 11. srpnja 2018. godine u 08:38 sati prilikom ulazne vožnje vlaka 48911 na relaciji kolodvor Gyekenyes – kolodvor Dobova, prijevoznika RCC-Croatia d.o.o. na šesti kolosijek kolodvora Dugo Selo dolazi do iskliznuća četiri teretna vagona na skretnici broj 5. u km 445+562 međunarodne pruge oznake M102. U nesreći nije bilo stradalih osoba, međutim nastala je znatna materijalna šteta na infrastrukturi, iskliznulim teretim vagonima i na prevoženom teretu.

Izravni uzrok predmetne nesreće je iskliznuće desetog vagona sa drugog osovinskog sklopa iz prvog okretnog postolja neposredno nakon prelaska preko skretnice broj 5. u kolodvoru Dugo Selo (poglavlje 4.1).

Čimbenici koji su pridonijeli ovoj nesreći:

  • Izmjerene vrijednosti iskliznulog osovinskog sklopa graniče sa dozvoljenim graničnim vrijednostima (poglavlje 4.2.2),
  • Stanje kolosiječne građe skretnice broj 5. (poglavlje 4.2.1),
  • Oštećenje vrha prijevodnice i istrošenost materijala same prijevodnice (poglavlje 4.2.1),
  • Brzina kretanja vlaka preko skretnica, neznatno iznad maksimalne vrijednosti (poglavlje 4.2.3),

Neposredni uzrok iskliznuća istragom nije bilo moguće utvrditi, no istom je moglo doprinijeti usporavanje vlaka kočenjem što je za posljedicu moglo imati lokalno nabijanje vagona jednih na druge i trzaj vozila, te djelovanje dinamičkih sila prilikom prelaska preko skretnica. Uslijed prethodno navedenog isto je za posljedicu moglo imati poskakivanje osovine. Također, moguće je da je lokalno vertikalno pomicanje pruge uz granične vrijednosti iskliznulog osovinskog sklopa moglo doprinijeti rasterećenju predmetne osovine i time dovesti do penjanja vijenca kotača na tračnicu (poglavlje 4.2.6).

Sigurnosne preporuke
Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu nema sigurnosnih preporuka vezanih uz ovu nesreću.

Detalji istrage:

ID istrage 341-09/18-02/17
Početak istrage 13.07.2018.
Kraj istrage 31.12.2019.
Tip istrage
Status istrage

Dokumenti:

i

Sigurnosne preporuke:

Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu, temeljem provedenog istraživanja ove nesreće, u cilju povećanja sigurnosti izdaje sljedeće sigurnosne preporuke:

Skip to content