AIN - Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu

Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu

AIN - Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu

Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu

Iskliznuće vlaka 523 – Rudine, 11.09.2014.

Iskliznuće vlaka 523 – Rudine, 11.09.2014.

Iskliznuće vlaka 523 – Rudine, 11.09.2014.

Ukratko:

Dana 11.09.2014. godine u 18:46 h tijekom vožnje brzog vlaka broj 523, koji je prometovao na relaciji Zagreb Glavni kolodvor – Split, između kolodvora Labin Dalmatinski i Kaštel Stari došlo je do iskliznuća lokomotive vlaka uslijed naleta na odron kamenja i zemlje.

Izravni uzrok ove nesreće je nalet vlaka na odron stijena i zemlje u km 301+294 (poglavlje 4.5)

Čimbenici koji su doprinijeli nesreći: Dugo razdoblje kišnog vremena s obilnim količinama oborina na području u kojem je došlo do odrona (poglavlje 3.4).

Temeljni ili organizacijski uzrok ove nesreće je slijedeći: Upravitelj infrastrukture je proveo sanaciju predmetnoga pokosa nakon prethodnog odrona, međutim, zbog nepostojanja razrađene metodologije vrednovanja pokosa iz koje bi proizlazio vremenski raspored i kvaliteta sanacije prije nego dođe do pojave odrona, sanacija predmetnog pokosa se pokazala nedostatnom (poglavlje 4.2 i 4.5).

Smanjenju posljedica nesreće je doprinijelo to što je brzina vožnje na pruzi M604 bila ograničena na 40 km/h, dok je normalna brzina vožnje 60 km/h (poglavlje 3.2.3).

Posljedica događaja je materijalna šteta nastala na lokomotivi te na gornjem i donjem ustroju pruge. Pruga je zbog nesreće bila zatvorena za promet vlakova. Zbog dizanja lokomotive, sanacije pruge te zatvora pruge nastali su dodatni troškovi (poglavlje 4.5).

U ovoj nesreći su lakše tjelesne ozlijede zadobili strojovođa i pomoćnik strojovođe dok od putnika nitko nije ozlijeđen (poglavlje 3.3.1).

Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu s ciljem poboljšanja sigurnosti željezničkog sustava izdaje Agenciji za sigurnost željezničkog prometa slijedeću sigurnosnu preporuku:

✓ SP 7/15

Upravitelj infrastrukture trebao bi izraditi sustav vrednovanja pokosa iz kojeg bi se utvrdio objektivan redoslijed sanacije pojedinih pokosa temeljem opasnosti koju predstavljaju za odvijanje željezničkog prometa (poglavlje 4.2, 4.3 i 4.6).

Detalji istrage:

ID istrage 341-09/14-02/32
Početak istrage 11.09.2014.
Kraj istrage 09.03.2016.
Tip istrage
Status istrage

Dokumenti:

i

Sigurnosne preporuke:

Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu, temeljem provedenog istraživanja ove nesreće, u cilju povećanja sigurnosti izdaje sljedeće sigurnosne preporuke:

Skip to content