Dana 17. listopada 2016. godine u 08:17 sati, na ŽCP-u Kuljevčica, na pruzi L201 Varaždin – Golubovec, kod grada Ivanca je došlo do podletanja osobnog putničkog vozila ispod vozila za posebne namjene TMD-a. U nesreći je teško ozlijeđen vozač osobnog vozila i došlo je do zastoja željezničkog prometa
Također nastala je materijalna šteta na uključenim vozilima i na željezničkoj infrastrukturi (poglavlje 2.3.).
Izravni uzrok ove nesreće: je izlazak osobnog vozila na ŽCP neposredno prije nailaska TMD-a na isti (poglavlje 3.1.1.).
Čimbenici koji su pridonijeli ovoj nesreći:
- Osobno vozilo nije se zaustavilo ispred ŽCP-a (poglavlje 4.3.4.),
TMD približavajući se ŽCP-u, kod opomenice nije dao signalni znak „Pazi“ niti ga je ponavljao približavajući se ŽCP-u (poglavlje 4.3.3.), - Prometovanje TMD-a preko ŽCP-a u vremenu kada ne prometuju uobičajene redovne željezničke linije (poglavlje 4.1 i 4.2.).
Organizacijski čimbenici:
- Kontrola radnih procesa vozača TMD-a (poglavlje 4.3.1.)
- ,Proces redovitog školovanja vozača TMD-a (poglavlje 4.3.1.),
- Sustav vođenja evidencija školovanja i obučavanja vozača TMD-a ovisno o dionici pruge i seriji vozila (poglavlje 4.3.1.).
Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu u cilju poboljšanja sigurnosti željezničkog sustava izdaje Agenciji za sigurnost željezničkog prometa slijedeće sigurnosne preporuke:
✓ AIN/06 SR 5/2017
Obzirom na niz čimbenika koji su utjecali da dođe do predmetne nesreće uključeno društvo čiji je radnik vozač TMD-a trebalo bi u svom SUS-u definirati postupke pomoću kojih bi imalo točan uvid o stručnim osposobljenostima strojnog osoblja ovisno o seriji vozila i dionici pruge (poglavlja 4.3.1. i 4.3.5.).
✓ AIN/06 SR 6/2017
Obzirom na broj incidenata, nesreća i ozbiljnih nesreća na željezničko-cestovnim prijelazima u kojima je sudjelovalo strojno osoblje, društva koja posjeduju vučna vozila koja prometuju po infrastrukturi pod nadležnosti društva HŽ Infrastruktura d.o.o., trebala bi prilikom redovnog i izvanrednog poučavanja strojnog osoblja posvetiti veću pozornost na propisane postupke strojnog osoblja kod približavanja željezničko-cestovnim prijelazima (poglavlje 3.5.4.).