AIN - Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu

Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu

AIN - Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu

Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu

Nasukanje putničkog motornog broda “Zlatni Žal” – otok Šćedro, 01.04.2017.

Nasukanje putničkog motornog broda “Zlatni Žal” – otok Šćedro, 01.04.2017.

Nasukanje putničkog motornog broda “Zlatni Žal” – otok Šćedro, 01.04.2017.

Ukratko:

Dana 01. travnja 2017. godine, oko 14:00 sati, na sjevernoj obali otoka Šćedro, dogodila se ozbiljna pomorska nesreća u kojoj je došlo do udara i nasukanja putničkog motornog broda “Zlatni Žal”, broda pod hrvatskom zastavom, luke upisa Zadar, izgrađenog 1979. godine, duljine preko svega 33,5 m, 109 BT (bruto tona), čelične konstrukcije, jednoga trupa i kapaciteta putnika 126.

Brod je plovio Šćedrovskim kanalom, na nekomercijalnom putovanju (repozicioniranju) iz luke Zadar u luku Dubrovnik, u uvjetima umjerenog juga u jačanju, malo valovitog do umjereno valovitog mora, dobre vidljivosti, vedrog vremena i visokog tlaka zraka.

U ranim poslijepodnevnim satima, putnički motorni brod je pramčanim dijelom udario i nasukao se na sjevernu obalu otoka Šćedro, u trenutku dok je njime upravljala osoba koja službeno nije bila ukrcana na brodu i bez Zapovjednika na Zapovjedničkom mostu.

Kao posljedica udara i nasukanja na obalu, trup broda pretrpio je oštećenje u svojem pramčanom dijelu, probijen je pramčani pretežni tank. Nije ustanovljen prodor mora u druge odjeljke. Oštećeno je nekoliko prozora salona na glavnoj palubi lijevo.

Brod je po vrsti putnički pa tereta na brodu i štete na istome nije bilo.

Nije bilo ni štete nanesene trećim stranama, kao ni poginulih ili ozlijeđenih trećih strana.

Na brodu su u trenutku nasukanja, uključujući Zapovjednika, bile tri osobe, putnika nije bilo. Nije bilo poginulih ili ozlijeđenih.

Na poziciji nasukanja nije uočeno onečišćenje okoliša.

Na brodu je bilo oko 7 t goriva. Brodu je predloženo da se za odsukavanje angažira komercijalna tvrtka specijalizirana za pružanje pomoći na moru.

Brod je do sljedećeg jutra ostao nasukan, nesposoban za daljnju plovidbu, uz napor i dežuranje članova posade tijekom noći da se djelomično nasukani brod ne bi pomakao, prevrnuo, da pretrpljena šteta na brodu ne bi bila veća i da se okoliš ne bi onečistio.

U jutarnjim satima, na vlastitu odgovornost, brod se uz pomoć svoje posade i snagom svojih motora djelomično odsukao, a uz pomoć drugoga broda, kojega je Zapovjednik putničkog m/b “Zlatni Žal” angažirao, i potpuno odsukao.

Također na vlastitu odgovornost, brod je vlastitim pogonom doplovio i privezao se u luci Hvar.

Detalji istrage:

ID istrage 342-27/17-01/07
Početak istrage 05.04.2017.
Kraj istrage 19.12.2017.
Tip istrage
Status istrage

Dokumenti:

i

Sigurnosne preporuke:

Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu, temeljem provedenog istraživanja ove nesreće, u cilju povećanja sigurnosti izdaje sljedeće sigurnosne preporuke:

Skip to content