Dana 11.11.2014. godine na otvorenom dijelu pruge M202, između kolodvora Horvati i Zdenčina, u 06:13 sati tijekom prolaska teretnog vlaka broj 61103 došlo je do loma kontaktne mreže i oštećenja signalno-sigurnosnih uređaja na pruzi.
U ovoj nesreći je na željezničkoj infrastrukturi, vozilima i teretu nastala velika šteta, a od osoba nitko nije ozlijeđen.
Izravni uzrok ove nesreće je izvlačenje ruke stabilizatora dizalice tijekom vožnje vlaka, koja nije bila osigurana svornjakom (poglavlje 4.5).
Čimbenici koji su pridonijeli ovoj nesreći
- Željeznički prijevoznik nije bio upoznat s dijelovima tereta (dijelovima tijela dizalice) koji bi se mogli pomaknuti u prijevozu (poglavlje 4.2).
- Promjena smjera kretanja vlaka na Ranžirnom kolodvoru (poglavlje 4.6),
- Upravitelj infrastrukture nema uspostavljen sustav fizičke i tehničke zaštite otvorenog prostora na kolodvoru Zagreb RK i drugim usputnim kolodvorima na kojima je predmetni vlak stajao (poglavlje 4.8)
Temeljni uzroci:
Željeznički prijevoznik u svom sustavu upravljanja sigurnošću nema propisanu proceduru kojom od pošiljatelja traži potvrdu da je teret ili dijelovi tereta dostatno pakirani i kao takvi sigurni za transport, tj. da tijekom transporta ne može doći do samopokretanja dijelova tereta (poglavlje 4.2). (poglavlje 4.2).
Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu je zbog prethodnih sličnih nesreća i sprječavanja ponavljanja sličnih događaja, te s ciljem poboljšanja sigurnosti u željezničkom sustavu, uputila Agenciji za sigurnost željezničkog prometa slijedeću sigurnosnu preporuku:
✓ SP 5/15
Željeznički prijevoznici koji se bave prijevozom tereta, trebali bi od pošiljatelja zatražiti potvrdu/dokaz da je teret ili dijelovi tereta dostatno pakirani i kao takvi sigurni za transport (poglavlja 4.2 i 4.3).