Dana 28. prosinca 2015. godine oko 13:20 sati na ŽCP-u Male Sredice u Bjelovaru, koji se nalazi na pruzi L203 Križevci-Bjelovar-Kloštar, došlo je do naleta putničkog vlaka broj 2310 na putničko motorno vozilo. Zbog ove nesreće došlo je do prekida željezničkog i cestovnog prometa.
U nesreći je smrtno stradao vozač i jedna putnica u putničkom motornom vozilu, četiri osobe zadobile su teške tjelesne ozljede, a jedna osoba je zadobila lakše tjelesne ozljede. Težini ove nesreće je doprinijelo i to što se u blizini ŽCP-a, unutar propisanoga pružnog pojasa, nalaze građevine u koje je udarilo putničko motorno vozilo.
Izravni uzrok ove nesreće je:
- nezaustavljanje vlaka broj 2310 ispred ŽCP-a na kojem je oprema za osiguranje prometa bila izvan funkcije zbog kvara, dok je u isto vrijeme na ŽCP naišlo putničko motorno vozilo (poglavlje 8.1.).
Čimbenici koji su pridonijeli ovoj nesreći:
- situacijska svjesnost strojovođe vlaka, strojovođa nije registrirao pogrešno upisan broj vlaka i nije poduzeo radnje koje proizlaze iz naloga (poglavlje 8.2.10),
- slaba vidljivost iz vlaka na ŽCP zbog magle i građevina u blizini infrastrukturnog pojasa (poglavlje 8.2.11),
konstrukcija signalnog uređaja kolodvora Bjelovar (poglavlje 8.2.5)
Organizacijski čimbenici:
- način obavještavanja cestovnih korisnika ŽCP-a o neispravnosti istoga (poglavlje 8.2.9)
Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu, temeljem provedenog istraživanja ove ozbiljne nesreće, a u cilju poboljšanja sigurnosti željezničkog sustava izdaje Agenciji za sigurnost željezničkog prometa sljedeće sigurnosne preporuke:
✓ AIN/06-SR-1/2017
Uzevši u obzir utjecaj građevinskih objekata unutar infrastrukturnog pojasa na težinu ove nesreće upravitelj, Infrastrukture trebao bi u SMS-u uspostaviti proceduru procjene rizika iz koje bi se vidjelo da li objekti unutar infrastrukturnog pojasa mogu imati utjecaja na posljedice nekog štetnog događaja (poglavlje 8.2.17), temeljem čega bi se mogao izraditi prijedlog mjera za postupanje s takvim objektima.
✓ AIN/06-SR-2/2017
Obzirom na učestalost incidenata i nesreća u kojima je sudjelovalo strojno osoblje kada je promet bio reguliran evidencijama prometne sigurnosti, željeznički prijevoznici trebali bi prilikom redovnog poučavanja strojnog osoblja posvetiti veću pozornost na propisane postupke kod zaprimanja i razumijevanja sadržaja evidencija prometne sigurnosti.