Dana 05. svibnja 2019. godine u 15:55 sati u kolodvoru Škrljevo na pruzi M202 u km 640+632 strojovođa vlaka broj 89957 zamijetio je dva prazna kontejnera na 1. garažnom kolosijeku, te o istom izvješćuje prometnog dispečera. Nakon obavljenog pregleda teretnog vlaka broj 62006 u kolodvoru Rijeka ustanovljeno je da je prilikom prolaska istog kroz kolodvor Škrljevo oko 15:38 sati došlo do pada kontejnera sa teretnih vagona serije Rgs.
U nesreći nitko nije ozlijeđen, dok je nastala je manja materijalna šteta na infrastrukturi i veća na kontejnerima.
Izravni uzrok predmetne nesreće je pad kontejnera s vagona serije Rgs uslijed jačeg naleta vjetra (poglavlje 4.1).
Čimbenici koji su pridonijeli ovoj nesreći:
- geografski položaj kolodvora Škrljevo,
- lokacija mjernog uređaja za mjerenje brzine vjetra,
- promjene na vegetaciji i obliku zemljišta iznad kolosijeka u kolodvoru Škrljevo,
- naleti vjetra (poglavlje 3.3.),
- visina kontejnera.
Organizacijski čimbenici:
- nije postavljen dodatni uređaj za mjerenje brzine vjetra sukladno nastalim promjenama na okolišu oko kolodvora Škrljevo (poglavlje 3.3.),
- ne pravovremeno reagiranje vanjskog prometnika vlakova u kolodvoru Škrljevo na očitane vrijednosti brzine vjetra (poglavlje 4.2.5.),
- vrijednosti mase praznih kontejnera od 40′ navedenih u Uputi HŽI-451 (poglavlje 3.6.3.) manje su od standardnih vrijednosti (poglavlje 3.12.).
Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu temeljem provedenog istraživanja ove nesreće u cilju poboljšanja sigurnosti željezničkog sustava izdaje Agenciji za sigurnost željezničkog prometa sljedeću sigurnosnu preporuku:
✓ AIN/06-SR-10/2020
Upravitelj infrastrukture trebao bi sukladno nastalim promjenama na okolišu iz smjera sjevera iznad kolodvora Škrljevo ugraditi dodatni uređaj za mjerenje brzine vjetra (poglavlje 4.2.6).
✓ AIN/06-SR-11/2020
Upravitelj infrastrukture trebao bi dopuniti Uputu HŽ-451, nakon što se provede dodatna analiza uvjeta za prijevoz praznih kontejnera tipa High Cube obzirom na bruto vrijednosti mase kontejnera (poglavlja 3.1.2. i 4.2.2.).