Dana 15.08.2015. oko 7:40 sati dvije osobe poletjele su sportsko rekreativnim zrakoplovom klase II (motorni zmaj) s aerodroma Medulin/Campanož u Istri. Obje spomenute osobe bile su iskusni piloti i instruktori letenja na sportsko rekreativnom zrakoplovu klase II. Namjeravani let trebao se sastojati od nekoliko školskih krugova s produžavanjem u zoni aerodroma.
Prvi školski krug s produžavanjem protekao je normalno. U drugom krugu, u fazi prilaza, došlo je do gubitka snage na motoru i zrakoplov je udario u tlo nekoliko metara prije početka piste.
Jedna je osoba u ovoj nesreći zadobila teške tjelesne ozljede s trajnim posljedicama, dok je druga osoba prošla gotovo neozlijeđena.
Istragom je utvrđena neispravnost na motoru zrakoplova. Nadalje, uočena je i mogućnost da osoba na prednjem sjedalu nije bila ispravno vezana sigurnosnim pojasom, što je moglo doprinijeti težini zadobivenih ozljeda. Također, u odobrenom programu održavanja predmetnog zrakoplova, utvrđeni su određeni elementi koje bi se moglo doraditi.
Neposredni uzrok ove nesreće bio je gubitak snage na motoru.
AIN je izdala dvije sigurnosne preporuke Hrvatskoj agenciji za civilno zrakoplovstvo.
U pogledu utvrđenih kontributivnih čimbenika (moguće nekorektno odrađeno održavanje motora i moguće nepravilno korištenje sigurnosnog pojasa), AIN nema sigurnosnu preporuku, obzirom da su ove stavke već regulirane odgovarajućim propisima. U pogledu uočenih nedostataka u odobrenom programu održavanja predmetnog zrakoplova, iako isti nisu niti uzrok, niti kontributivni čimbenici u predmetnoj nesreći, uočene su određene mogućnosti za poboljšanje te AIN daje Hrvatskoj agenciji za civilno zrakoplovstvo slijedeće sigurnosne preporuke:
✓ AIN04-SR-01/2018
Hrvatska agencija za civilno zrakoplovstvo trebala bi, općenito prilikom odobravanja programa održavanja sportsko rekreativnih zrakoplova, ukoliko uoči da se u pojedinom slučaju radi o zrakoplovu koji godišnje naleti veći broj sati, voditi računa da intervali održavanja koji se navode u pojedinom programu održavanja, ne premašuju intervale koje propisuje proizvođač
✓ AIN04-SR-02/2018
Hrvatska agencija za civilno zrakoplovstvo trebala bi, općenito prilikom odobravanja programa održavanja sportsko rekreativnih zrakoplova, nastojati da isti budu razumljivi i nedvosmisleni te da korisnicima ne ostavljaju prostora za različite interpretacije.