AIN - Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu

Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu

AIN - Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu

Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu

Padobran – Sinj, 02.04.2016.

Padobran – Sinj, 02.04.2016.

Padobran – Sinj, 02.04.2016.

Ukratko:

U zoni Aerodroma Sinj padobranac je iskočio s visine od 4000 m. Nakon slobodnog pada, padobran je uredno otvoren na propisnoj visini. U fazi završnog prilaza padobranac je napravio oštar strmi zavoj, tzv. ‘hook turn’, iz kojeg nije uspio na vrijeme izaći.

Prilikom prilaza i slijetanja, putanja unesrećenog padobranca ukrstila se s putanjom drugog padobranca koji se nalazio ispod njega i s kojim se umalo sudario.

Unesrećeni padobranac udario je iz lijevog zaokreta velikom brzinom u tlo. Od zadobivenih ozljeda preminuo je na mjestu nesreće.

Istragom je utvrđeno da su glavni uzroci nesreće kriva procjena raspoložive visine za izvođenje oštrog strmog zaokreta za prizemljenje (hook turn) te nedostatan pregled situacije u zraku, zbog čega je u fazi završnog prilaza trebalo izbjegavati drugi padobran.

AIN je izdala sigurnosne preporuke padobranskim klubovima i organizatorima padobranskih skokova.

Pravila i mjere kojima bi se moglo utjecati na vjerojatnost događanja ovakve nesreće već su poznata te su ili propisana ili se uče tijekom školovanja. Unatoč tome, kako bi se naglasila nužnost određenih postupaka, AIN daje slijedeće sigurnosne preporuke padobranskim klubovima, i rukovoditeljima skokova:

✓ AIN-SR-2017-04

Padobranski klubovi trebali bi konstantno raditi na edukaciji svojih članova padobranaca, u ovom slučaju konkretno na temama: – Pravila izvođenja padobranskih skokova, – Upravljanje padobranima visokih performansi, preduvjeti i tehnike izvođenja oštrih strmih zaokreta prilikom prizemljenja, kao i pravilan način držanja komandi i upravljanja padobranom općenito.


✓ AIN-SR-2017-05

Organizatori padobranskih skokova trebali bi provoditi kvalitetnu pripremu izvođenja skokova u sklopu koje bi trebali definirati smjer prizemljenja te osigurati da su svi padobranci s time upoznati prije odlaska na skok. Odstupanje od definiranog smjera prizemljenja načelno bi se trebalo dozvoljavati samo u slučaju neke izvanredne situacije


✓ AIN-SR-2017-06

Organizatori padobranskih skokova trebali bi razdvojiti zone prizemljenja za manje iskusne padobrance (učenici, padobranci s A i B dozvolama) i padobrance koji prizemljenje rade iz oštrog strmog zaokreta.

Detalji istrage:

ID istrage 343-08/16-02/01
Početak istrage 02.04.2016.
Kraj istrage 20.10.2017.
Tip istrage
Status istrage

Dokumenti:

i

Sigurnosne preporuke:

Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu, temeljem provedenog istraživanja ove nesreće, u cilju povećanja sigurnosti izdaje sljedeće sigurnosne preporuke:

Skip to content