Dana 22. lipnja 2020. godine u 18:50 sati na ŽCP-u “Kupljenovo”, aktivno osiguranom (svjetlo, zvuk i polubranik), na pruzi R201 u KM 010+383 došlo je do naleta osobnog vozila u bočni dio strojnog vlaka broj 29713 koji je prometovao na relaciji Varaždin-Zagreb Glavni kolodvor.
U nesreći lakše je ozlijeđen vozač osobnog vozila, te je nastala manja materijalna šteta na motornoj garnituri i veća materijalna šteta na osobnom vozilu.
Uzročni čimbenik ove nesreće je prelazak osobnog cestovnog vozila preko ŽCP-a kada je na isti pristizao strojni vlak broj 29713 dok je bila uključena svjetlosno-zvučna signalizacija, a polubranici podignuti, te je došlo do naleta osobnog vozila u sastav vlaka broj 29713 (poglavlje 3.2.).
Čimbenik koji doprinosi:
- nema
Sistemski čimbenici:
- nezaustavljanje vozača osobnog vozila prije ŽCP-a (poglavlje 3.2., 4.1.7.),
- nepravovremeno uključenje uređaja za osiguranje ŽCP-a (poglavlje 3.2., 4.2.1.).
Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu, temeljem provedenog istraživanja ove nesreće, a u cilju poboljšanja sigurnosti željezničkog sustava izdaje Agenciji za sigurnost željezničkog prometa sljedeću sigurnosnu preporuku:
✓ AIN/06-SR-03/2021
Upravitelj infrastrukture trebao bi na dionicama pruga gdje su ugrađeni SS uređaji za osiguranje ŽCP-a tipa KŽCP-DK-EM proizvođača Končar KET (opremljeni uključno-isključnim sustavom tipa MS2000), a na kojima je smanjen intenzitet prometa (moguća je pojava oksidacije na voznom dijelu tračnice), razraditi dodatne postupke u svezi pouzdanosti rada uređaja prilikom prometovanja vlakova preko navedenih ŽCP-a.