AIN - Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu

Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu

AIN - Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu

Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu

Podlijetanje osobnog vozila pod specijalno željezničko vozilo u sastavu vlaka br. 89949 – ŽCP Vartilen, na pruzi R201 kod kolodvora Podrute, 23.09.2019.

Podlijetanje osobnog vozila pod specijalno željezničko vozilo u sastavu vlaka br. 89949 – ŽCP Vartilen, na pruzi R201 kod kolodvora Podrute, 23.09.2019.

Podlijetanje osobnog vozila pod specijalno željezničko vozilo u sastavu vlaka br. 89949 – ŽCP Vartilen, na pruzi R201 kod kolodvora Podrute, 23.09.2019.

Ukratko:

Dana 23. rujna 2019. godine u 08:20 sati, u KM 062+953 na pruzi R201 Zaprešić – Čakovec, na ŽCP-u Vartilen osiguranom prometnim znacima, dolazi do podlijetanja osobnog vozila pod željezničko vozilo za posebne namjene broj 98 78 9425569-1, a koje je prometovalo kao vlak broj 89949. Osobno vozilo kretalo se državnom cestom D24 iz smjera Varaždina prema Budinščini te je skrenulo na lokalnu cestu oznake 25136 koja vodi do mjesta Kamena Gorica. Prilikom prelaska osobnog vozila preko ŽCP-a Vartilen isto je podletjelo prednjom desnom bočnom stranom pod željezničko vozilo za posebne namjene koje je dolazilo iz smjera Varaždina.

U nesreći je teže ozlijeđen vozač osobnog vozila, nastala je veća materijalna šteta na osobnom vozilu, dok je na željezničkom vozilu za posebne namjene i željezničkoj infrastrukturi zabilježena manja materijalna šteta.

Izravni uzrok ove nesreće: je prelazak osobnog vozila preko ŽCP-a neposredno prije nailaska vozila za posebne namjene broj 98 78 9425569-1 te podlijetanje pod isti (poglavlje 2.1).

Čimbenici koji su pridonijeli ovoj nesreći:.

  • Nepridržavanje propisane brzine željezničkog vozila na navedenoj dionici pruge R201 (poglavlje 3.10),
  • Nedavanje zvučnog signala pri približavanju ŽCP-u (poglavlje 3.11).

Organizacijski čimbenici koji su pridonijeli ovoj nesreći:

  • ŽCP je pasivno osiguran (poglavlje 3.8).
Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu, temeljem provedenog istraživanja ove ozbiljne nesreće, u cilju poboljšanja sigurnosti željezničkog sustava izdaje Agenciji za sigurnost željezničkog prometa slijedeću sigurnosnu preporuku:

✓ AIN/06-SR-12/2020

Obzirom na niz čimbenika koji su utjecali na nastanak predmetne nesreće, željeznički prijevoznici bi trebali u svoj sustav upravljanja sigurnošću uvesti obvezu, najmanje jednom godišnje obvezni nadzor strojovođa od strane ovlaštene osobe, dok upravljaju vlakom na prugama otvorenim za redovan željeznički promet.

Detalji istrage:

ID istrage 341-09/19-02/43
Početak istrage 10.10.2019.
Kraj istrage 21.10.2020.
Tip istrage
Status istrage

Dokumenti:

i

Sigurnosne preporuke:

Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu, temeljem provedenog istraživanja ove nesreće, u cilju povećanja sigurnosti izdaje sljedeće sigurnosne preporuke:

Skip to content