Dana 04.09.2014. godine oko 12:50 sati, tijekom stajanja putničkog vlaka u Kolodvoru Varaždin došlo je do požara u stražnjoj upravljačnici dizel motorne garniture (DMG) serije 7121-017. DMG je trebala prometovati kao dio putničkog vlaka broj 3304 prema Kotoribi. U trenutku izbijanja požara u vlaku je bilo oko 15 putnika, koje je strojovođa evakuirao odmah pošto je primijetio miris paljevine i dim u vlaku.
U nesreći nitko nije ozljeđen, ali je nastala veća materijalna šteta na vlaku
JVP Varaždin je pristupila gašenju požara odmah po dolasku na mjesto događaja, nekoliko minuta nakon dojave.
Izravni uzrok ove nesreće je kvar električne instalacije u razvodnom ormaru dizel-motorne garniture 7121- 017, smještenom u stražnjoj upravljačnici.
Čimbenici koji su pridonijeli ovoj nesreći su:
- Nepostojanje sustava za detekciju požara u DMG-u
- Radionica koja obavlja kontrolne preglede nije opremljena termo kamerama za ispitivanje slabih mjesta na električnim instalacijama koja nije moguće utvrditi vizualnim pregledom.
Sigurnosna preporuka
AIN je s ciljem poboljšanja sigurnosti i smanjena rizika od zapaljenja željezničkih vozila od kvara na električnim instalacijama izdala sigurnosnu preporuku Agenciji za sigurnost željezničkog prometa.
AIN je s ciljem poboljšanja sigurnosti i smanjena rizika od zapaljenja željezničkih vozila od kvara na električnim instalacijama izdala sigurnosnu preporuku Agenciji za sigurnost željezničkog prometa:
✓ SP 2/15
Tvrtke koje se bave održavanjem električnih instalacija na željezničkim vozilima trebale bi uvesti tehniku pregleda električnih instalacija u radnom stanju, koje omogućavanju radnu detekciju slabih mjesta na električnoj instalaciji koja nije moguće detektirati vizualnim pregledom, npr. termo kamerama.