Dana 18.9.2014. godine u 13:15 sati, na pruzi R-106 Zabok-Đurmanec-Državna granica, na željezničko cestovnom prijelazu u centru grada Krapine (osiguranom prometnim znacima i svjetlosnom i zvučnom signalizacijom), koji se nalazi u km 016+730 pruge, došlo je do naleta putničkog vlaka broj 3123 na teretno motorno vozilo koje je prevozilo opasan teret (dušičnu i fosfornu kiselinu, natrijev hidroksid i deterdžente).
U nesreći su ozlijeđeni vozač teretnog motornog vozila, strojovođa i kondukter vlaka, također nastala je i veća materijalna šteta na vlaku i na teretnom motornom vozilu. Nitko od putnika nije ozlijeđen. Iz teretnog vozila se na prometnicu izlila manja količina opasnih tvari prevoženih vozilom.
Mjesto nesreće je osigurano od strane hitnih službi, te sanirano od strane tvrtke specijalizirane za sigurno uklanjanje opasnih tvari.
Izravni uzrok ove nesreće je prolazak teretnog motornog vozila preko željezničko-cestovnog prijelaza (ŽCP) za vrijeme aktivnosti uređaja za signaliziranje prolaska vlaka na ŽCP.
Čimbenici koji su pridonijeli ovoj nesreći su:
- Zbunjujuća i komplicirana prometna signalizacija na samom ŽCP-u,
- Specifična konfiguracija terena i ceste na ŽCP-u koja je mogla odvući pažnju vozača cestovnog motornog vozila sa svjetlosne signalizacije koja je označavala nailazak vlaka na ŽCP,
- Loša preglednost ŽCP-a strojovođi koji upravlja vlakom iz pravca Đurmanca.
Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu je zbog prethodnih prometnih nesreća i primijećenog potencijalno ponavljanja sličnih događaja, te s ciljem poboljšanja sigurnosti na predmetnom željezničko-cestovnom prijelazu izdala je tri sigurnosne preporuke upućene Hrvatskim cestama i Odjelu za promet i komunalnu infrastrukturu Krapinsko-zagorske županije te dvije sigurnosne preporuke upućene upravitelju željezničke infrastrukture tvrtki HŽ Infrastruktura:
✓ SP 1/14
Hrvatske ceste trebale bi izmjestiti prometni znak koji vozače obavještava o nailasku na
križanje, kao bi korisnicima ŽCP-a bili vidljivi i sigurnosno-signalni uređaj i znakovi koji označavaju
ŽCP.
✓ SP 2/14
Infrastruktura i Hrvatske ceste trebale bi preprogramirati i uskladiti uređaje za davanje
svjetlosnih znakova na predmetnom križanju na način da u trenutku uključenja signala koji
najavljuje prolazak vlaka na uređaju za davanje svjetlosnih znakova bude uključeno žuto trepćuće
svjetlo.
✓ SP 3/14
Odsjek za promet i komunalnu infrastrukturu Krapinsko-zagorske županije i Hrvatske ceste
trebali bi odrediti maksimalnu duljinu vozila koja smiju prolaziti predmetnim križanjem, jer je
evidentno da vozila duljine 14m i više ne mogu u jednom prolazu preći preko ŽCP-a i skrenuti
desno iz Bregovite u ulicu Ivana Rendića.
✓ SP 1/15
HŽ Infrastruktura bi trebala na predmetni željezničko-cestovni prijelaz ugraditi automatski
uređaj za zatvaranje prometa (polubranici).