AIN - Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu

Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu

AIN - Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu

Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu

Nesreća – nalet teretnog vlaka broj 62077 na grupu vagona – kolodvor Škrljevo, 14.11.2022.

Nesreća – nalet teretnog vlaka broj 62077 na grupu vagona – kolodvor Škrljevo, 14.11.2022.

Nesreća – nalet teretnog vlaka broj 62077 na grupu vagona – kolodvor Škrljevo, 14.11.2022.

Ukratko:

Dana 14. studenog 2023. godine u 02:19 sati na pruzi oznake M202 u kolodvoru Škrljevo na trećem kolosijeku u km 641+103 dolazi do naleta teretnog vlaka broj 62077 na grupu od 11 teretnih vagona ostavljenih od vlaka broj 81278, a koji su čekali na povratak lokomotive vlaka broj 81278 iz kolodvora Šoići i otpremu istih u kolodvor Šoići.
Uslijed naleta lokomotive 91 78 1141 203-5 teretnog vlaka broj 62077 na grupu vagona dolazi do značajnog oštećenja na istoj kao i do oštećenja na osam teretnih vagona koji su se nalazili na 3., 4. i 6. kolosijeku.
U nesreći je lakše ozlijeđen strojovođa teretnog vlaka broj 62077 i nastala je materijalna šteta na željezničkim vozilima i infrastrukturi.

Uzročni čimbenik predmetne nesreće je nalet teretnog vlaka broj 62077 na grupu od 11 teretnih vagona od rastavljenog teretnog vlaka broj 81278 na 3. kolosijeku kolodvora Škrljevo. Do naleta dolazi uslijed nepravilnog rukovanja blok uređajem od strane unutarnjeg prometnika vlakova u kolodovoru Škrljevo, a koji je dao dopuštenje strojovođi vlaka 62077 da prođe pored ulaznog signala „B“ koji je pokazivao signalni znak “Stoj“, a bez da se osobno uvjerio da je 3. kolosijek slobodan za prolaz (poglavlje 3.1.7.).

Čimbenici koji doprinose:

  • prolazak vlaka broj 62077 pored ulaznog signala „B“ koji je pokazivao signalni znak “Stoj“ (poglavlje 3.1.7.),
  • nekomunikacija preko RDU sustava, komunikacija van službenog zatvorenog sustava koja se ne bilježi (poglavlja 3.1.7. i 3.1.9.),
  • odsustvo vanjskog prometnika vlakova neposredno pred nalet (poglavlje 3.1.9.),
  • upotreba 3. kolosijeka (glavni prolazni kolosijek) u kolodvoru Škrljevo za postupke rastavljanja vlaka broj 81278 (poglavlje 3.1.7.),
  • nepravilno rukovanje blok uređajem od strane unutarnjeg prometnika vlakova (poglavlje 3.1.9.),
  • smanjena vidljivost uslijed noći i kiše (poglavlje 3.1.3.).

Sistemski čimbenici:

  • postupci unutarnjeg prometnika vlakova oko prijema vlaka broj 62077 (poglavlje 3.1.7.),
  • tehnološki procesi rada unutarnjeg i vanjskog prometnika vlakova kod rastavljanja vlakova u kolodvoru Škrljevo, a s krajnjim odredištem kolodvor Šoići,

Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu, temeljem provedenog istraživanja ove nesreće, u cilju povećanja sigurnosti željezničkog sustava izdaje Agenciji za sigurnost željezničkog prometa sljedeću sigurnosnu preporuku:

✓ AIN/06-SR-12/2023

Upravitelj infrastrukture trebao bi dodatno razraditi tehnološki proces rada kolodvora Škrljevo za slučajeve kod rastavljanja teretnih vlakova s krajnjim odredištem u kolodvoru Šoići.

Detalji istrage:

ID istrage 341-09/22-02/50
Početak istrage 14.11.2022.
Kraj istrage 29.12.2023.
Tip istrage
Status istrage

Dokumenti:

i

Sigurnosne preporuke:

Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu, temeljem provedenog istraživanja ove nesreće, u cilju povećanja sigurnosti izdaje sljedeće sigurnosne preporuke:

Skip to content