Dana 16. srpnja 2016. godine u 05:35 sati, na pruzi M202 u tunelu Sljeme došlo je do željezničke nesreće, pada tereta s osmog vagona vlaka broj 60300. Radi se o teretnome vlaku koji je prometovao na relaciji Zagreb Zapadni kolodvor – Rijeka. Nesreća je rezultirala iskliznućem devetog i dvanaestog vagona te raskinućem vlaka. Vlak se nakon raskinuća zaustavio na izlaznom portalu tunelu Sljeme. Pruga je nakon nesreće otvorena za promet vlakova dana 17.07.2016. godine u 12:35 sati.
U ovoj nesreći nitko nije stradao, ali je nastala materijalna šteta.
Izravni uzrok ove nesreće:
- Pomicanje kotura lima i pucanje traka za osiguranje tereta (poglavlje 4.2).
Čimbenici koji su pridonijeli ovoj nesreći:
- Teret je prevožen na vagonu bez čvrstih bočnih stranica (poglavlje 3.4).
Organizacijski čimbenici:
- Način postavljanja i osiguranja tereta na vagon rezultirao je da je trenje između tereta i palete bilo manje nego trenje između saonica i podnice vagona što je prilikom pojave inercijskih sila dovelo do pomicanja kotura lima, a kasnije i pomicanja saonica po podnici vagona (poglavlje 4.2)
Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu u cilju poboljšanja sigurnosti željezničkog sustava izdaje nacionalnom tijelu Republike Slovačke, nadležnom za sigurnost željezničkog sustava, slijedeću sigurnosnu preporuku:
✓ AIN/06 SR 4/2017
Uzevši u obzir predmetnu nesreću te činjenicu da je i ranije znalo doći po pomicanja kotura lima na paletama, vlasnik vagona bi trebao napraviti analizu načina pakiranja kotura limova iz koje bi se moglo utvrditi koliko je ovakav način pakiranja sukladan UIC smjernicama za utovar i poduzeti mjere na sprječavanju budućih nesreća.