Dana 01. rujna 2013. godine zrakoplovom Zlin 242 registarskih oznaka 9A-KAM obavljen je let od Zagreba do Medulina. U zrakoplovu su bile dvije osobe, obje s PPL dozvolom (pilot 1 i pilot 2).
Poletjeli su iz Zračne luke Zagreb, letjeli preko Slovenije i sletjeli na aerodrom u Medulinu, gdje ih je dočekao prijatelj.
Nešto kasnije pilot 1 i spomenuti prijatelj poletjeli su s namjerom kratkog lokalnog leta oko rta Kamenjak. Po polijetanju, zrakoplov je usmjeren na jug, prema Kamenjaku. Nakon približno minute leta, u uvali Pomer, zrakoplov je pao u more i potonuo.
Od udara u vodu, zrakoplov je potpuno uništen. Obje osobe koje su se nalazile u zrakoplovu, smrtno su stradale.
Istragom je utvrđeno da je neposredni uzrok pada dinamičko prevlačenje zrakoplova.
AIN je izdala sigurnosnu preporuku Hrvatskoj agenciji za civilno zrakoplovstvo koja se odnosi na prilagodbe pilota generalne avijacije prilikom prelaska na njima novi tip zrakoplova.
Sigurnosna preporuka
U predmetnoj nesreći, kao značajan utjecajni čimbenik, uočava se malo iskustvo pilota na ovom tipu zrakoplova. Također, posljednjih se godina u Hrvatskoj dogodilo niz zrakoplovnih nesreća u generalnoj avijaciji prilikom prelaska iskusnih pilota na njima nove tipove zrakoplova s kojima se još nisu dovoljno ‘zbližili’. Broj takvih nesreća mogao bi se smanjiti djelovanjem na ‘pristup’ pilota u situacijama kada prelaze na njima nove tipove zrakoplova. Stoga Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu daje Hrvatskoj agenciji za civilno zrakoplovstvo sljedeću sigurnosnu preporuku:
✓ AIN04_SR_14-2015
Hrvatska agencija za civilno zrakoplovstvo trebala bi razraditi i primijeniti način kojim će se u generalnoj avijaciji djelovati na pristup pilota koji prelaze s njima dobro poznatog tipa zrakoplova na njima novi tip zrakoplova.