Dana 05. svibnja 2023. godine u 12:30 sati na pruzi oznake M104, između kolodvora Andrijevci i Garčin, izbjegnut je sudar putničkih vlakova broj 2018 i 2011. Vlak br. 2018 zaustavio se u km 199+270 jer je strojovođa primjetio drugi vlak koji prometuje prema njemu istim kolosijekom i uslijed zaprimljenog telefonskog poziva od prometnika vlakova kolodvora Andrijevci koji ga upozorava da se zaustavi, dok se vlak br. 2011 zaustavio u km 200+750 jer se prilikom vožnje prostorni signal 301 promijenio u signalni znak „Stoj“ i istovremenog primjećivanja drugog vlaka koji prometuje prema njemu istim kolosijekom. U trenutku nastanka incidenta u vlakovima se nalazilo ukupno 127 putnika (45 putnika u vlaku broj 2011 i 82 putnika u vlaku broj 2018), nitko nije ozlijeđen niti je nastala materijalna šteta. Za vrijeme incidenta izvodili su se građevinski radovi zbog strojnog reguliranja skretnica i uređenja ŽCP-a u kolodvoru Garčin. Predviđeni zatvor lijevog kolosijeka između kolodvora Andrijevci-Garčin započeo je dana 05. svibnja 2023. godine u 07:00 sati i prestao u 10:27 sati, dok je zatvor desnog kolosijeka između kolodvora Andrijevci-Garčin započeo istog dana u 10:50 sati i prestao u 13:56 sati.
Uzročni čimbenik incidenta:
- vlak broj 2018 otpremljen iz kolodvora Andrijevci po nepravilnom lijevom kolosijeku prema kolodvoru Garčin bez prethodnog dopuštenja kolodvora Garčin uslijed smanjene situacijske svijesti prometnika vlakova kolodvora Andrijevci koja je dovela do propusta prilikom obavljanja radnog zadatka (poglavlje 3.2.1., 4.3.3.).
Čimbenik koji doprinosi:
- radno opterećenje prometnika vlakova kolodvora Andrijevci prilikom reguliranja sigurnog kretanja željezničkih vozila uslijed istovremeno obavljanih građevinskih radova, od 07:00 sati promet se odvijao samo po desnom kolosijeku, a od 10:50 sati samo po lijevom kolosijeku (poglavlje 3.2.1.).
Sistemski čimbenik:
- nema.
Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu, temeljem provedenog istraživanja ovog incidenta, u cilju povećanja sigurnosti željezničkog sustava izdaje Agenciji za sigurnost željezničkog prometa sljedeću sigurnosnu preporuku:
✓ AIN/06-SR-02/2024
Upravitelj infrastrukture, HŽI, trebao bi poboljšati vlastiti sustav upravljanja sigurnošću povećanjem predviđene satnice u izvedbenim planovima redovnog poučavanja na temu propisanih procesa prilikom izvođenja radova na tehničkim infrastrukturnim podsustavima i reguliranja prometa.