Dana 21. listopada 2018. godine u 07:24 sati došlo je do iskliznuća putničkog vlaka broj 783 na pruzi oznake M201 dionica Dugo Selo – Vrbovec u km 453+797. Putnički vlak broj 783 iskliznuo je uslijed naleta na tračnicu ostavljenu prilikom istovara preko desne tračnice kolosijeka, u smjeru vožnje. Vlak broj 783 iskliznuo je prvom osovinom (10L/D) prvog okretnog postolja i obje osovine drugog okretnog postolja (7L/D i 8L/D), te se zaustavio u km 454+000.
Putnički vlak 783 prometovao je u sastavu EMG 6 112 003 za regionalni prijevoz kao četverodijelna kompozicija sa dvije upravljačnice. U ovoj nesreći lakše je ozlijeđen strojovođa vlaka dok je na željezničkoj infrastrukturi i željezničkim vozilima nastala znatna materijalna šteta (poglavlja 2.3.1. i 2.3.3).
Izravni uzrok nesreće je iskliznuće vlaka uslijed naleta na tračnicu koju je prilikom radova na istovaru tračnica ostavio izvođač radova (poglavlje 4.1).
Čimbenici koji su pridonijeli ovoj nesreći:
- vremenski uvjeti, slaba magla i kiša (poglavlje2.4),
- ne pridržavanje zakonske regulative (poglavlje 3.1),
- nedovoljno detaljno opisani radni postupci u dokumentaciji Izvođača (poglavlje 3.6.5 i 4.5).
Organizacijski čimbenici koji su pridonijeli ovoj nesreći:
- neosiguran put vožnje (poglavlje 3.6.2),
- neadekvatna organizacija rada (poglavlje 3.4, 3.6.7).
- nepridržavanje odredbi Plana izvođenja radova (poglavlje 3.6.6),
- nepridržavanje Detaljnog plana rada na dan nesreće (poglavlje 3.6.7).
Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu temeljem provedenog istraživanja ove nesreće, u cilju poboljšanja sigurnosti željezničkog sustava, izdaje Agenciji za sigurnost željezničkog prometa slijedeće sigurnosne preporuke:
✓ AIN/06-SR8/2020
U slučajevima kada su signalno sigurnosni uređaji na prugama opremljenim APB-om u kvaru (smetnje, zauzeća ili sl.), a nadležna osoba ne može pouzdano utvrditi razlog kvara APB-a u međukolodvorskom razmaku, upravitelj infrastrukture trebao bi propisati da prvi vlak koji prometuje u tom međukolodvorskom razmaku vozi sa Vmax 30 km/h, a svi slijedeći vlakovi sukladno propisanim odredbama mogu se kretati brzinom od Vmax 100 km/h u predmetnom međukolodvorskom razmaku.
Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu temeljem provedenog istraživanja ove nesreće, u cilju poboljšanja sigurnosti željezničkog sustava, izdaje Društvu DIV Grupa d.o.o. slijedeće sigurnosne preporuke:
✓ AIN/06-SR9/2020
DIV grupa d.o.o. prilikom izvođenja radova na željezničkim prugama, a naročito na onim prugama koje su inače otvorene za redovan željeznički promet, a za potrebe održavanja ili obnove zatvorene za redovan željeznički promet, trebala bi detaljno razraditi postupke pri izvođenju radova u Planovima izvođenja radova te posebno naglasiti da nakon svakog završetka radova i zatvora pruge istu treba pregledati kako bi se na dokazan način uvjerili da su svi elementi pruge ispravni i da na pruzi nema ostataka materijala.