Dana 10. ožujka 2017. godine u 23:58 sati na pruzi M202 došlo je do iskliznuća četrnaestog i petnaestog vagona s tri okretna postolja teretnoga vlaka broj 46801. Do iskliznuća je došlo prilikom prometovanja predmetnoga vlaka između kolodvora Duga Resa – Zvečaj u desnom horizontalnom luku, ispred ulazne skretnice kolodvora Zvečaj. Vlak je bio sastavljen od vozne lokomotive i 25 praznih vagona cisterni.
U ovoj nesreći nitko nije stradao dok je na vozilima i željezničkoj infrastrukturi nastala značajna materijalna šteta. Nesreća je uzrokovala zastoj željezničkog prometa u trajanju od oko 27 sati. Također, bio je prekinut promet cestovnih vozila preko ŽCP-a Donji Zvečaj u trajanju od 12 sati.
Izravni uzrok ove nesreće je: iskliznuće prve osovine na drugom okretnom postolju četrnaestoga vagona i to zbog penjanja vijenca lijevog kotača na tračnicu. Neposredni uzrok iskliznuća istragom nije bilo moguće utvrditi (poglavlje 4.2).
Čimbenici koji su mogli pridonijeti ovoj nesreći:
- Usporavanje vlaka (poglavlja 4.2.),
- Stanje površine okretne zdjele drugog okretnog postolja četrnaestoga vagona (poglavlje 4.2),
- Stanje kolosijeka (poglavlje 4.2).
Neposredni uzrok iskliznuća istragom nije bilo moguće utvrditi, no istom je moglo doprinijeti usporavanje vlaka kočenjem što je za posljedicu moglo imati lokalno nabijanje vagona jednih na druge i trzaj vagona. Trzaj vagona je za posljedicu mogao imati poskakivanje osovine predmetnoga vagona. Također, moguće je da je lokalno vertikalno pomicanje kolosiječne rešetke i stanje površine okretne zdjele moglo doprinijeti rasterećenju predmetne osovine i time do penjanja vijenca kotača na tračnicu.
Organizacijski čimbenici:
- Vlasnik vozila nema definirane kriterije stanja klizne površine okretne zdjele kod preuzimanja vozila nakon revizije (poglavlje 4.2.1.).
Sigurnosna preporuka
Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu nema sigurnosnih preporuka vezanih uz ovu nesreću.