Dana 03. prosinca 2019. godine u 06:10 sati u KM 034+820, na pruzi M201 DG-Botovo-Dugo Selo u kolodvoru Križevci prilikom ulaska putničkog vlaka broj 2201 iz smjera Dugog Sela došlo je do iskliznuća istog sa kolosijeka iza skretnice broj 1. Putnički vlak iskliznuo je s oba okretna postolja upravljačke prikolice “A” broj 94 78 4 111-020 i sa prvim desnim kotačem okretnog postolja pogonske jedinice “C” broj 94 78 6 111-020 u smjeru vožnje.
U nesreći nije bilo stradalih i ozlijeđenih osoba, te je nastala znatna materijalna šteta na vozilu i infrastrukturi.
Izravni uzrok predmetne nesreće je iskliznuće putničkog vlaka iza skretnice broj 1. (poglavlje 3.2).
Čimbenici koji su pridonijeli ovoj nesreći:
- smanjena vidljivost uslijed noći i magle (poglavlje 2.4),
- nepridržavanje pisanih obavijesti od strane strojovođe ( poglavlje 3.5, 4.1),
- vlak se nije zaustavio pred ulaznim signalom koji je signalizirao signalni znak “Stoj” (4.1),
- nepridržavanje propisane brzine (3.5, 3.6 i 4.3).
Organizacijski čimbenici:
- kontrola radnih postupaka strojovođe (poglavlje 3.4).
Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu, temeljem provedenog istraživanja ovog incidenta, u cilju povećanja sigurnosti željezničkog sustava izdaje Agenciji za sigurnost željezničkog prometa sljedeće sigurnosne preporuke:
✓ AIN/06-SR-2/2017
Obzirom na učestalost incidenata i nesreća u kojima je sudjelovalo strojno osoblje kada je promet bio reguliran evidencijama prometne sigurnosti, željeznički prijevoznici trebali bi prilikom redovnog poučavanja strojnog osoblja posvetiti veću pozornost na propisane postupke kod zaprimanja i razumijevanja sadržaja evidencija prometne sigurnosti.