Dana 27. siječnja 2021. godine u 03:30 sati u blizini kolodvora Meja, na međunarodnoj pruzi oznake M202, u KM 636+072, došlo je do iskliznuća predzadnjeg vagona u sastavu teretnog vlaka broj 61019. Naime, prilikom vožnje vlaka došlo je do posmaka prednjeg desnog kotača na ležajnom mjestu broj 3 za otprilike 50 mm po osovini unutra prema sredini kolosijeka na zadnjem obrtnom postolju vagona broj 31 78 7850 041-0. Vlak broj 61019 zaustavio se čelom u KM 633+185 na 2. kolosijeku u kolodvoru Meja uslijed oštečenja nastalih zbog posmaka kotača po glavčini osovine
U navedenoj nesreći nije bilo usmrćenih i ozlijeđenih osoba, dok je nastala značajna materijalna šteta na željezničkoj infrastrukturi i teretnim vagonima.
Uzročni čimbenik predmetne nesreće je iskliznuće vagona broj 31 78 7850 041-0 uslijed posmaka prednjeg desnog kotača na ležajnom mjestu broj 3 za otprilike 50 mm po osovini poglavlje 4.2.4. i 4.2.5.).
Čimbenici koji doprinosi:
- korištenje loja umjesto lubrikanta na bazi MoS2 (poglavlje 4.2.5),
- smanjena vidljivost uslijed noći (poglavlje 3.1.3.).
Sistemski čimbenici:
- radni postupci prilikom navlačenja kotača na osovine prilikom posljednje revizije iskliznulog vagona broj 31 78 7850 041-0 (poglavlje 4.2.4. i 4.2.5.).
Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu, temeljem provedenog istraživanja ove nesreće, u cilju povećanja sigurnosti željezničkog sustava izdaje Agenciji za sigurnost željezničkog prometa sljedeću sigurnosnu preporuku:
✓ AIN/06-SR-01/2022
Uključena radionica za održavanje vagona trebala bi revidirati svoj Registar rizika revizije željezničkih vozila i ažurirati ga kada je to potrebno kako bi se u potrebnoj mjeri obuhvatili svi razumno predvidivi rizici, te kako bi se isti uklonili usvajanjem operativnih mjera.