Dana 8. svibnja 2023. oko 19:15 LT (19:15 sati po lokalnom vremenu), završetkom leta iz Zračne luke Sarajevo (LQSA), a nakon slijetanja u Međunarodnu zračnu luku Zagreb, prilikom parkiranja zrakoplov se nekontrolirano počeo kretati i udario u osobno i kombi vozilo.
U zrakoplovu su bile tri osobe, u vozilima jedna, a niti jedna osoba nije zadobila ozljede.
Na zrakoplovu su oštećena vrata nosnog stajnog trapa, svjetlo za voženje, hidraulična cijev i stakloplastična obloga. Na vozilima su također nastala djelomična oštećenja.
ISTRAGA
Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu dobila je informaciju o nezgodi od strane Međunarodne zračne luke Zagreb, te je pokrenula Sigurnosnu istragu. Sigurnosnom istragom su utvrđeni uzroci nezgode.
Do nezgode je došlo zbog nestanka tlaka u hidrauličnom sustavu kočnica zrakoplova, koji se desio kao posljedica odluke pilota da ugase hidrauličnu pumpu.
AIN je izdala sigurnosne preporuke operatoru predmetnog zrakoplova.
Obzirom na spoznaje do kojih se došlo ovom istragom, AIN daje tvrtci ‘Fleet Air International Kft.’ koja je vlasnik i operator zrakoplova SAAB 340A, registarske oznake HA-TAD, slijedeće sigurnosne preporuke:
✓ AIN04-SR-01/2024
AIN tvrtci ‘Fleet Air International Kft.’ koja je vlasnik i operator zrakoplova SAAB 340A, registarske oznake HA-TAD, daje sigurnosnu preporuku da u listu postupaka u nuždi (emergency check list) ugradi tekst kojim će se definirati da u slučaju prestanka rada električne hidrauličke pumpe jedan od pilota uporabom ručne hidrauličke pumpe održava pritisak u hidrauličkom sustavu zrakoplova unutar limita 2100 – 2900 psi.
✓ AIN04-SR-02/2024
AIN tvrtci ‘Fleet Air International Kft.’ koja je vlasnik i operator zrakoplova SAAB 340A, registarske oznake HA-TAD, daje sigurnosnu preporuku da u listu postupaka u nuždi (emergency check list) ugradi tekst kojim će se definirati da u slučaju prestanka rada električne hidrauličke pumpe korištenje zalihe pritiska iz hidrauličkih akumulatora bude racionalno, što znači da se svi elementi i radnje koje zahtijevaju korištenje hidrauličkog sustava zrakoplova, izvode u mjeri u kojoj je to nužno (npr. vožnja bez nepotrebnih skretanja i višestrukih kočenja…).