AIN - Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu

Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu

AIN - Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu

Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu

Smrtno stradavanje zapovjednika teretnog broda „Pjeskar“ – Uvala Samotorac (otok Dolin), 13. listopada 2022.

Smrtno stradavanje zapovjednika teretnog broda „Pjeskar“ – Uvala Samotorac (otok Dolin), 13. listopada 2022.

Smrtno stradavanje zapovjednika teretnog broda „Pjeskar“ – Uvala Samotorac (otok Dolin), 13. listopada 2022.

Ukratko:

Zapovjednik teretnog broda „Pjeskar“ je dana 13. listopada 2022. godine oko 13:52 po lokalnom vremenu (UTC + 2) u uvali Samotorac otoka Dolin smrtno stradao tijekom njegova rada na brodskoj palubnoj dizalici korištenoj za manipulaciju morskim pijeskom, odnosno uslijed prevrtanja kraka dizalice na vitlo s bubnjem i dio upravljačke kabine u trenutku kada se on našao između navedenih dijelova. Druga osoba koja se uz unesrećenog zapovjednika nalazila na brodu je, uvidjevši da mu ne može samostalno pomoći, pozvala pomoć. Dolaskom hitnih službi utvrđena je smrt zapovjednika broda. Brod „Pjeskar“ je uspješno odvezan, premješten i privezan u obližnjoj luci Pudarica (otok Rab), gdje je tijelo zapovjednika broda oslobođeno od dijelova brodske dizalice kojima je bilo prikliješteno te upućeno na daljnje postupanje.

Uz navedeni smrtni ishod zapovjednika broda „Pjeskar“, predmetna pomorska nesreća rezultirala je i materijalnom štetom na brodu „Pjeskar“, odnosno na pripadajućoj brodskoj dizalici. Tijekom i nakon pomorske nesreće nije bilo drugih smrtno stradalih ili ozlijeđenih osoba, počinjenih šteta trećim stranama te onečišćenja mora i morskog okoliša.

Istražitelji Agencije za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu su nakon dobivene dojave obavili očevid na terenu te nastavili s poduzimanjem dodatnih radnji i prikupljanjem dodatnih podataka. Sigurnosna istraga predmetne nesreće pokrenuta je dana 3. studenog 2022. godine pod referentnim brojem 2/2022.

Uzroci pomorske nesreće broda „Pjeskar“ podijeljeni su na odlučujući uzrok pomorske nesreće te čimbenike koji su pridonijeli nastanku pomorske nesreće (kontributivni čimbenici).

Odlučujući uzrok vrlo ozbiljne pomorske nesreće broda „Pjeskar“ je obavljanje eksploatacije morskog pijeska korištenjem neispravne brodske palubne dizalice.

Ishodu i tijeku pomorske nesreće pridonijeli su sljedeći kontributivni čimbenici:

  • neobavljanje dospjelih pregleda broda i brodske dizalice, odnosno istek valjanosti Svjedodžbe o sposobnosti broda za plovidbu i Potvrde o ispitivanju i temeljitom pregledu dizalice, odnosno naprave za dizanje, koja služi za radove na brodu u vremenskom razdoblju od 11 mjeseci prije nastanka pomorske nesreće
  • nedovoljan broj adekvatno osposobljenih članova posade za sigurnu plovidbu broda „Pjeskar“
  • moguća povećana doza samopouzdanja zapovjednika broda stečena kroz dugogodišnje raznoliko iskustvo na brodovima u nacionalnoj plovidbi, kao i na brodu „Pjeskar“
  • nedovoljna sigurnosna osviještenost osoba na brodu „Pjeskar“
  • neadekvatne metode rada, odnosno popravka i održavanja dizalice.

 

SIGURNOSNE PREPORUKE
Na temelju provedene analize i zaključaka sigurnosne istrage predmetne pomorske nesreće, Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu nema sigurnosnih preporuka.

Detalji istrage:

ID istrage 342-27/22-01/59
Početak istrage 03.11.2022.
Kraj istrage 27.12.2023.
Tip istrage
Status istrage

Dokumenti:

i

Sigurnosne preporuke:

Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu, temeljem provedenog istraživanja ove nesreće, u cilju povećanja sigurnosti izdaje sljedeće sigurnosne preporuke:

Skip to content