AIN - Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu

Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu

AIN - Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu

Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu

AIN05-SL-2/2025

AIN05-SL-2/2025

Boravak i pripravnost broda na sidru

U fazi planiranja boravka broda na sidru odgovorno osoblje na brodu treba provesti procjenu rizika prilikom kojeg će se razmotriti sve potencijalne opasnosti koje bi mogle ugroziti sigurnost broda, poput meteoroloških i oceanografskih uvjeta, udaljenosti od mogućih opasnosti (pličina i drugih objekata), opće stanje sustava sidra i sidrenog lanca na brodu, navigacijska pomagala i obalne objekte za smjeranje, intenzitet pomorskog prometa, i druge specifičnosti područja sidrenja s osnove sigurnosti na moru i zaštite mora od onečišćenja. Omjer dubine i duljine ispusta sidrenog lanca u more treba biti u skladu s uputama kompanije te tehničkim karakteristikama sidra i sidrenog sustava, a sukladno općeprihvaćenim standardima u pomorskoj industriji.
Savjesno izviđanje i poduzimanje pravovremenih preventivnih mjera radi izbjegavanja rizika od sudara, udara i nasukanja ključno je i osnovno pravilo sigurnog i odgovornog držanja straže, ne samo tijekom navigacije, već i za vrijeme boravka broda na sidru. Potrebno je vršiti kontinuirano vizualno motrenje, dopunjeno i svim drugim raspoloživim tehničkim sredstvima.
Precizan izračun i ucrtavanje kruga okretanja oko sidra potrebno je izvršiti na samom početku boravka na sidru, koristeći sve dostupne alate. Pozicije broda treba redovito utvrđivati svim dostupnim metodama, pri čemu se posebno ističe važnost određivanja pozicije pomoću fiksnog obalnog objekta, ili drugog nepomičnog objekta na moru. Sidreni lanac potrebno je redovito kontrolirati u sklopu uobičajenih sigurnosnih provjera, koje je u izvanrednim situacijama potrebno obavljati sa većom učestalošću.
Drugo sidro uvijek mora biti spremno za obaranje u slučajevima kada zapovjednik ocjenjuje ovakvo postupanje nužnim. Obaranjem drugog sidra može se na brz i jednostavan način neutralizirati neželjeni drift broda i spriječiti nesreća.
Glavni stroj i glavni kormilarski uređaj moraju biti spremni za upotrebu u najkraćem mogućem roku, a ako se kroz proces procjene rizika ocijeni, trebaju biti odmah dostupni čitavo vrijeme boravka na sidru, što značajno ubrzava postupanje odgovornih osoba u slučaju iznenadne potrebe. Eventualne poteškoće sa kritičnom brodskom opremom koje utječu na sposobnost broda za plovidbu moraju se prijaviti službi nadzora i upravljanja pomorskim prometom.

Adresati: Ova sigurnosna pouka namijenjena je svim sudionicima u pomorskom prometu.

Povezana istraga:

Skip to content